استراماچونی:

رفتنم از استقلال تبدیل به پرونده بین المللی شد

رفتنم از استقلال تبدیل به پرونده بین المللی شد

دیجیپا: سرمربی سابق استقلال به بیان دوران حضور كوتاه خود در این تیم پرداخت و عنوان نمود در فوتبال آسیا بیشتر دوئل های فردی است تا تاكتیك.



به گزارش دیجیپا به نقل از ایسنا و به نقل از سایت liberoquotidiano، آندره آ استراماچونی سرمربی سابق استقلال كه در نیم فصل نخست هدایت این تیم را بر عهده داشت و پیش از اختتام قراردادش از این تیم كنار رفت در صحبت هایی جدید به بیان دیدگاه خود درباره حضور در این تیم پرداخت.

او درست پیش از شیوع ویروس به ایتالیا بازگشت. بسیاری از هواداران استقلال كه از جدایی این مربی ایتالیایی با تیم شان ناراحت و ناراضی بودند به خیابان ها آمدند و اعتراض خودشان را نشان دادند.

آقای استراماچونی، چرا استقلال؟

آن ها وقتی من اسپارتا پراگ را هدایت می كردم به دنبال من بودند. در تابستان اوضاع باشگاه خوب پیش نرفت، بدین سبب نماینده من، فدریكو پاستورلو، این پیشنهاد را كامل و ساختارمند نشان داد. خودم را برای شور و شوق چشم گیر و فوتبال خوب آماده كردم. جوان بودن خودم، من ۴۴ ساله هستم، نمی خواستم هنوز بیرون بنشینم.

ما وقتی به ایران و فوتبال امارات فكر می نماییم، استادیوم های جدید اما نیمه خالی را تصور می نماییم.

دقیقاً برعكس: سازه های بتونی ولی چشم گیر.

بله به چشم خودمان دیدیم. ما عكس استادیوم تراكتور، در شهر تبریز را دیدیم. یكصد هزار تماشاگر در این دیدار بود. چه شرایطی حاكم بود؟

دقیقا برای خودم نیز این چیزها یادآور دوران كودكی خودم در دهه ۸۰ بود كه ورزشگاه ها از المپیك گرفته تا اسكولی مملو از تماشاگر بود.

در ایران چه آموختید؟

از دیدگاه محیطی این را آموختم كه زندگی با اشتیاق عظیم را تمرین كنم، بیشتر از ایتالیا. در سطح فوتبال باید بگویم كه در آسیا تاكتیك كمتری وجود دارد و دوئل فردی بیشتر است.

فوتبال ایران كجا واقع شده است؟

فوتبال ایران در قاره آسیا برای رتبه نخست با ژاپن می جنگد و به همین خاطر حضور در فوتبال ایران خیلی افتخار بزرگی بود.

اما از یك مربی به قهرمان ملی تبدیل شدید. انتظار داشتی؟

هرگز، به این علت كه ایران كشوری با بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت است. آیا شما می خواهید یك ایتالیایی را انتخاب كنید؟ رفتن من به یك پرونده بین المللی تبدیل گشته است. تظاهرات های خیابانی در تهران، بنرهایی با چهره من، مداخله سیاست برای تلاش و برای اصلاح. نیازی به گفتن نیست، من از همان ابتدا ناراحت بودم و حتی در مورد دلایلی كه مجبور به ترك ایران شده ام چیزی نگفتم (تكرار بی نظمی در روش های پرداخت).

استقلال باشگاه دولتی است كه توسط مقامات سیاسی اداره می شود، آیا می توان فوتبال را اینگونه بازی كرد؟

این یك شركت با ۱۰۰٪ مشاركت دولتی است، مدیران در این باشگاه به عبارتی بیان دیدگاه وزیر ورزش هستند. در ابتدا در درك آن مشكل داشتم، همین طور به این علت كه كسی مرا در باشگاه استقلال می خواست، بعد از دیدن من در لیگ اروپا با اینتر، استعفا داد. در هفته پنجم داربی را از دست دادیم و تیم در جدول یكی مانده به آخر بود. آنها در مورد فوتبال ما گیج شدند: ۳-۴-۳ برای آنها غیرقابل درك بود. اما ما واكنش نشان دادیم. ۱۱ برد پشت سر هم، تیم پس از سال ها در بالای جدول قرار گرفت. در پایان، در شش ماه، شغل مورد توجه همه قرار گرفت. من جایزه بهترین مربی آسیا را در ماه نوامبر به دست آوردم.

كدام مربی را الگوی خود می دانید؟

من باید از خیلی از آنها تشكر كنم. گاسپرینی، ساچی، اسپالتی، رانیری، زمان، آنچلوتی و گواردیولا. ولی من می خواهم برای رفتن به رستوران آلگری را انتخاب كنم.




1399/02/04
20:47:18
5.0 / 5
2838
تگهای خبر: بازی , باشگاه , تیم , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)

تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
لطفا شما هم نظر دهید
= ۵ بعلاوه ۳
Digipa Sports Shoes

دیجیپا

فروش لوازم و کفش ورزشی

digipa.ir - حقوق مادی و معنوی سایت دیجیپا محفوظ است